ریزش موی ارثی

یکی مهم ترین دلایل ازدست دادن موها، دلایل ارثی است. در این روش معمولا فرد به دلیل پارامترهای ژنتیکی و با توجه به سابقه ریزش مو و طاسی والدین یا بستگان خونی، ریختن موهایش را تجربه می‌کند.

زمانی که برای درمان به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه می‌کنید، پزشک

سوالاتی از شما می‌پرسد این سوالات نشان دهنده سوابق خانوادگی در بروز این مشکل است. سعی کنید اطلاعات دقیقی را ارائه کنید.

علائم ریزش موی ارثی چیست؟
از رایج ترین علائم ازدست دادن موی ارثی، ازدست دادن موها در حجم و اندازه بالا است. معمولا ریزش 1۰۰ تار مو در طول روز طبیعی است. اما این حجم ریزش زمانی بسیار کلافه کننده است که هیچ رویشی در ناحیه سر مشاهده نگردد و حجم ریزش روز به روز افزایش یابد. ریزش‌ها طبق اصول روزانه انجام می‌شود، اما هیچ رویشی در کار نیست.

نازک شدن تار موها خبر از تغییر شکل و تضعیف شدن فولیکول مو می‌دهد. از علائم ریزش موی ارثی می‌توان به خالی شدن تراکم سر در نواحی بالایی آن به شکل نعل اسب اشاره کرد. معمولا این مشکل، در نواحی جلوی سر و شقیقه‌ها رخ می‌دهد و آسیبی به بانک مو در ناحیه پشت سر نمی‌زند.‌

در خانم‌ها نیز، نازک شدن تار موها و همچنین ریزش پراکنده در نواحی جلوی سر می‌تواند نشانه ریزش موی ارثی باشد. اطلاع از سابقه کاهش تراکم مو در بستگان هم خون نیز، می‌تواند احتمال وقوع این شرایط را تائید کند.

این سبک از ریختن مو در سنین پایین و جوانی آغاز می‌شود. براساس الگو خالی شدن مو در بستگان خونی، این موضوع می‌تواند جدی‌تر شده و به طاسی سر منجر شود. در کلینیک دکتر زندی پور با متد دکتر زندی پور، بدون کاشت و جراحی درمان قطعی طاسی ارثی امکان پذیر است

اگر دچار ریزش مو شده‌اید  باید نسبت به بررسی دقیق علت این مشکل اقدام کنید  هر چه سریعتر درمان را آغاز کنید پروسه قطع ریزش مو و  رویش مجدد کوتاه تر است.